Zmiany zasad obsługi przedsiębiorców – TAXI
W dniu 31.03.2023 roku z inicjatywy organizacji Związek Zawodowy Taksówkarzy „Warszawski Taksówkarz” i NSZZ Solidarność Region Mazowsze Taksówkarzy Zawodowych M. St. Warszawa odbyło się robocze spotkanie z Panem Dyrektorem Witoldem Nowakowski z BAiSO.
Kolejne spotkanie odbyło się 13.04.2023 roku na którym zakomunikowano nam o zmianie zasad które nastąpią w przyszłym tygodniu.
Na spotkaniu rozmawialiśmy o reorganizacji sposobu obsługi w urzędzie Taksówkarzy. Zaproponowaliśmy możliwość tylko i wyłącznie składania wniosków żeby tą obsługę przyśpieszyć.
Od 20.04.2023 roku taki system obsługi wchodzi w życie. Zapraszamy do zapoznania się z nowymi zasadami obsługi na stronie urzędu.
Treść wiadomości od Pana Dyrektora Witolda Nowakowskiego.
Szanowni Państwo,
W nawiązaniu do spotkania z dnia 13 kwietnia 2023 r. poniżej linki do informacji o zmianie zasad obsługi przedsiębiorców realizujących sprawy z zakresu Licencji Taxi z prośbą o rozpropagowanie wśród przedsiębiorców, partnerów współpracujących z Państwem, z Państwa organizacjami.
Celem podejmowanych działań jest zmniejszenie kolejek, w których dochodzi nieustannie dla skandalicznych zachowań, których urząd nie może tolerować. Od czwartku, 20 kwietnia 2023 r. wnioski będzie można jedynie składać – osobiście, elektronicznie lub pocztą. Weryfikowanie wniosków, a następnie ich rozpatrzenie będzie odbywało się w kolejnych dniach, bez udziału wnioskodawców. Przedsiębiorcy otrzymają powiadomienie o możliwości odbioru gotowego dokumentu (na określony dzień i godzinę). Rozwiązanie takie wprowadzane jest na czas określony i wszelkie zmiany będą odpowiednio wcześniej Państwu komunikowane.
W związku z dużą liczbą dokumentów przedkładanych celem uzyskania uprawnienia/identyfikatora Taxi, co do których są uzasadnione podejrzenia ich legalności wprowadzana zmiana pozwoli na eliminację takiego procederu i w dużej mierze bezpośrednio wpłynie na poprawę bezpieczeństwa pasażerów, klientów.
Zmiana organizacji obsługi w Wydziale Licencji i Transportu Drogowego, uwzględnia sygnały płynące ze środowisk taksówkowych, działania te mają również na celu udostępnienie urzędu dla innych mieszkańców, przedsiębiorców i umożliwienie im załatwiania spraw w normalnych warunkach.
W tym miejscu jeszcze raz zwracam się z prośbą do Państwa aby podmioty pośredniczące, organizacje związkowe zaapelowały do partnerów flotowych, swoich członków, że działanie w imieniu pracowników poprzez np. pełnomocników wymiernie wpłynie na efektywną realizację składanych wniosków (warunek – kompletność wniosku tj. poprawnie wypełniony wniosek plus kopie niezbędnych załączników do sprawy – oryginały do okazania przy odbiorze).